16 Mayıs 2014 Cuma

İtiraf ettiler: "Yaşam odası kapalıydı. Trafo ile ilgisi yok"



Soma'da maden ocağında gerçekleşen iş cinayetinin ardından, maden ocağının sahibi Soma Holding A.Ş. tarafından basın toplantısı düzenlendi.
Soma Holding Yönetim Kurulu Başkanı Alp Gürkan, Soma Kömür İşletmeleri Genel Müdürü Ramazan Doğru, İşletme Müdürü Akın Çelik ve şirketin İnsan Kaynakları Direktörü Celalettin Gökaşan'ın katıldığı basın toplantısında Ramazan Doğru, "Yaşam odası kapatılmıştı. Yenisi hazırlanıyordu" dedi.
Doğru, facianın trafo kaynaklı olmadığnı söyleyerek; "Kazanın nasıl olduğunu bilirkişiler söyleyecek. Trafoyla ilgisi yok. Kaza 140 kodunda 4'üncü bant diye tabir ettiğimiz anayolumuzda meydana geldi. Tespit edilmesi mümkün olmayan kızışma yukarıdan düşen korların ve havanın hızıyla yangın şiddetini artırdı. Kaybettiğimiz insanların çoğunu şahsen tanıyorum çok büyük bir acı içerisindeyim"ifadelerini kullandı.
Ramazan Doğru; "En son denetim Mart ayında yapıldı. Denetçilerimiz Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’na bağlıdır" dedi.
Soma’daki Maden Ocağının İşletme Müdürü Akın Çelik, "Kazanın nasıl olduğunu bizde bilmiyoruz. Şimdiye kadar böyle bir şeye rastlamadık. Ocak içerisinde metangazı, oksijen ve karbonmonoksit sensörleri var ve sensörlerden gelen değerler var. Kaza öncesi böyle bir şey hissedilmedi" diyerek "Yoğun duman görüş mesafesini 1 metreye düşürdü" şeklinde konuştu. Sensör raporlarına savcılık tarafından el koyulduğunu belirtti. 
"18 YAŞIN ALTINDA VE TAŞERON İŞÇİ YOKTU"

İnsan Kaynakları Direktörü Celalettin Gökaşan; "284 işçi arkadaşımız vefat etti. İçeride 18 işçi bulunuyor (...) Bizde 18 yaşın altında ve taşeron çalışan işçi yoktur" dedi. 
Soma Holding Yönetim Kurulu Başkanı Alp Gürkan, İşletmelerimizin hepsini mekanize hale getirdik. Burası eski bir işletme ancak buradada mevcut yapılmış yere ek olarak yaptığımız bölgeleri mekanize hale getirdik. Bizim işletmelerde yüksek kar marjı yoktur." ifadelerini kullandı.
Alp Gürkan, bir muhabirin "Vicdanınız nasıl? Rahat uyuyor musunuz?"sorusuna "Vicdanım kötü durumda" şeklinde cevap verdi.
Alp Gürkan, "Ölen işçilerimizin kanuni haklarının dışında geride kalanlarının tüm ihtiyaçlarının karşılanması için talimat verdim. Ölen işçilerimizin çocuklarının eğitim ihtiyaçlarının karşılanması için vakıf kurulacak" dedi. “Bu bir kaza. İhmalin olup olmadığını bilemiyorum. İşyeri uzmanlarım bana ihmal olmadığını söylüyor. Bilirkişi gelip incelemesini yapacak onlar ne derse odur" ifadelerini kullandı.
Alp Gürkan, işletmenin belirli bir zaman sonra işgüvenliği müfettişleri tarafından inceleneceğini belirterek "Rapor şirketin ne kadar kusurlu olduğunu söyleyecek. Çalışma Bakanlığı’nın çalışmalarını yakından takip etmek istiyorum. İşletmenin içinde doğan bir ihmal varsa. Bir eksiklik varsa. Bunun ben takipçisi olacağız. Benim gördüğüm kadarıyla bu bir kaza. Ben ocağa inmedim. Eksikliklerini tamamlayıp madeni işletmeye devam edeceğiz" dedi.
Alp Gürkan, Başbakan Erdoğan'ın Soma'ya gerçekleştirdiği ziyarette kendisine Hükümet'ten tepki olmadığını belirtti ve "Başbakan ile ilk kez burada el sıkıştım önceden tanışmıyoruz"dedi.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Bu güne değin en çok tıklanılanlar